| B2B ve B2C arasındaki işleyiş farkları |
| |
B2B | B2C |
| Bir seferdeki işlem miktarı |
Ortalama 75,000 $ |
Ortalama 75 $ |
| Katılımcılar |
Çok sayıda firma ve çalışan |
Müşteri doğrudan firmayla karşı karşıya |
| Fiyatlama |
Pazarlık usulü, uzun dönemli sözleşmeler, müzayedeler ve katalog alımları |
Çoğunlukla katalog, sabit fiyat |
| Karar verici |
Firma yönetimi, ticari kuralların geçerli olduğu karar alma mekanizmaları |
Tek müşteri |
| Satın alım süreci |
Doğrudan satın alımda talep zinciri tarafından yönlendirilir, dolaylı satın alımlarda yerini doldurma/eksik tamamlama |
Rastlantısal satın alım; söylenti ve reklam etkisi |
| E-pazaryeri ya da portal seçimi |
Firmanın üretim değeri, üretim sürecinde ortaklık ve hisse belirleyici oluyor |
Marka, söylenti, fiyat, reklam belirleyici oluyor |
| Ödeme |
Kredi kartları ve banka kredileriyle bağlantılı diğer değişik ödeme şekilleri |
Kredi kartları |
| Altyapı |
Yerel, firmalara göre özelleştirilmiş katalog; iş akışı kuralları |
Internet erişimli tarayıcı |